Catalan English Spanish

Parlar de Marketing per a Petites i Mitjanes Empreses, és parlar de l'utlització de manera òptima i eficaç les Tecnologies de l'Informació i la Comunicació per tal de realitzar campanyes de marketing molt econòmiques si les comparem amb els costos elevats del marketing tradicional.

L'àmbit de les TIC, però, està en constant innovació i el que son eines adequades per a la comunicació de l'empresa en un moment determinat, ho deixen de ser al cap d'un temps i apareixen noves aplicacions que milloren les funcionalitats anteriors i que sovint suposen un canvi de paradigma.

Tot i així a continuació us oferirem unes quantes pautes que us poden servir de punt de partida d'utilització d'eines econòmiques i a l'abast de tothom i a part d'això us convidem a consultar-nos qualsevol dubte que pogueu tenir.

Trajectòria formativa en E-COMMERCE per a PIMES i Comerços

Ecommerce 01B

Ecommerce 03

 

El proper 4 d’Octubre està previst l’inici d’una formació en E-COMMERCE dirigit a Petites i Mitjanes Empreses i Comerços de Sant Vicenç dels Horts. Aquesta formació tindrà el format de trajectòria ja que tindrà una durada de 5 sessions i finalitzarà amb la implantació d’un servei d’assessorament per a totes aquelles empreses que vulguin iniciar-se en l’obertura de canals de distribució per INTERNET.

Lluny del que ve sent habitual, aquesta formació no pretén que les empreses i comerços que hi participen desenvolupin una plataforma d’E-COMMERCE pròpia. El que es busca és que s’utilitzin mitjans que ja estan a l’abast de totes les empreses i que o bé no tenen cost o tenen un cost que es repercuteix en el preu de venta al client. És el cas de plataformes de venta com AMAZON, GOOGLE BUSINESS o E-BAY.

Per prendre part en aquesta formació caldrà que us inscriviu des del dia 20 fins el proper 3 d’octubre mitjançant el model de sol·licitud que trobareu aquí i es pot realitzar la inscripció enviant un correu electrònic a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. o bé presencialment al SIAE de dilluns a divendres de 9 a 14 hores a la Plaça de la Vila, 1.

Davant qualsevol dubte, estem a la vostra disposició al 93 680 71 00 o per correu electrònic a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

 

Per on començar?

El punt de partida ha de ser sempre la realització d'un pla de marketing adequat a la realitat de la nostre empresa. Us adjuntem un vídeo del Director de Màrketing de ESADECREAPOLIS, on es donen les primeres pautes.

Video Pla de Marqueting

A partir d'aqui, us fem partíceps d'alguns consells bàsics:

1.-Crei una pàgina web adaptada a les necessitats del seu negoci.

Envïi un missatge clar sobre l'objecte de la seva empresa i preocupis de que l'usabilitat sigui adecuada. No tingui por a veure quines estratègies utilitza la competència i aprofiti l'espai per a vendre la seva imatge de marca. 

 

2.-Posicioni la seva pàgina web.

De res serveix tenir una pàgina molt complerta si la gent que està buscant el seu producte no hi poden accedir. Les recerques per internet es realitzen a través de motors de búsqueda, i concretament a través de Google que és el responsable del 95% de les cerques que es realitzen. Per posicionar-nos dins d'aquestes cerques existeixen dues opcions:

 

          1.SEO (Search Engine Optimisation): Es tracta del posicionament natural, que tot i ser més creible requereix de molt més temps per assolir resultats. S'aconeseguiex optimitzant la pàgina web per a que de forma natural apareixi en les primeres posicions del cercador al realitzar la recerca d'un concepte en concret.

          2.SEM (Search Engine Marketing): Aquest posicionament s'aconsegueix a través d'un sistema de subasta de les primeres posicions patrocinades del cercador. En el cas de Google, es tracta de les Google AdWords. La principal avantatge d'aquest sistema és que qui fa clic a l'enllaç, és un potencial client que es troba en situació d'interès sobre el nostre producte.

 

3.-Conegui i organitzi a tots els seus clients i clients potencials.

Utilitzi eines de CRM (Custom Relationship Management) per a fidelitzar aquells clients que ens compren i aconseguir que aquells que només ens conèixen, ens comprin. Existeixen diverses eines que faciliten una gestió CRM adequada a PIMES. Tot i així, sovint pot ser suficient amb una base de dades ACCES ben treballada.

 

4.-Faci que el seu client conegui la vostra activitat.

Redacteu un butlletí electrònic periòdic per enviar als contactes gestionats, i convideu-los a visitar la vostra pàgina web. Existeixen un gran nombre d'eines gratuïtes a la xarxa que l'ajudaran a redactar un bon butlletí electrònic.

 

5.-Analitzi el perfil dels usuaris de les nostres eines TIC.

L'anàlisis del perfil d'usuari dels nostres productes es pot fer de manera tradicional, a través d'enquestes als nostres clients, i utilitzant eines d'anàlisis de trànsit a la nostra web, ja siguin del nostre propi servidor, o bé a través d'eines gratuïtes com el Google Analytics. 

 

 

Banner Empresa 02

Banner Empresa 01

baner icf

baner pimec

baner unio poligons

baner accio10